Dacia Duster 1,3 TCe 4×4 – Terénu se nezalekne!

dacia duster 4x4

Dacia Duster ve své druhé generaci láme prodejní rekordy, a tak úspěšně dobývá všechny kouty evropského trhu. Přísné emisní normy a stále vyšší požadavky zákazníků dostávají do modelů rumunské automobilky čím dál tím více moderních prvků. Tím zásadním je přítomnost zcela nového turbomotoru 1,3 TCe ve spojení s pohonem obou náprav. Právě tato specifikace mě po celý týden doprovázela na cestách a samozřejmě i mimo ně!

Představovat Dustera není třeba, na řadě evropských trzích se Duster drží na čele ve svém segmentu sportovně užitkových vozů. Jinak tomu není ani na českém trhu, kde bojuje s velmi těžkou konkurencí v podobě domácích SUVéček značky Škoda Auto. Přesto se Duster stal fenoménem! Většinu času jsem s Dusterem strávil na okresních cestách v podkrkonoší a musím říct, že Duster se zde stal přímo přemnoženým druhem. Za den potkáte desítky Dusterů ať už soukromých, tak i ve firemních barvách místních podnikatelů ale i městské policie, hasičského sboru či lesní správy. Jelikož jsem za volantem Dustera již najezdil opravdu mnoho kilometrů, troufám si říct, že právě okresní cesty jsou hlavním teritoriem Dustera. Městská džungle mu nedělá problém. Ostatně ani jízda po dálnici není pro rumunského nezmara problém. Nejlépe se však chová právě na okresních cestách. U Dustera platí rovnice, čím horší povrch vozovky, tím lepší a přesvědčivější chování vozu. V terénu je tak opravdu schopným vozem, který posouvá hranice. Při průjezdem nezpevněné cesty plné bláta a překážek se Duster začne chovat jako tank. Už máte pocit, že jste dojeli, ale pohon obou náprav převzatý z aliance Renault-Nissan je jednoduše perfektní.

Přestože celý víkend propršelo, s Dusterem jsem si společný čas užil. V přiloženém videu se můžete dostat za volant Dustera s pohonem 4×4 a užít si schopnosti Dustera z vlastního pohledu!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *