
Dacia ani letos nechyběla na autosalonu v hlavním městě Francie. Byť Dacia nechystala žádnou překvapivou novinku, fanoušci a především zájemci o nové Dacie musejí být nadmíru spokojeni. Na stánku automobilky se totiž představily hned dvě novinky, jedna z oblasti techniky, druhá pak z oblasti multimédií. Obě inovace mají společné jedno a to zvýšení výkonu. Autosalon své brány uzavřel v neděli 14. 10. 2018.
Aktuálně světem motorismu hýbou především přísnější emisní normy, které mají za následek omezení nabídky pohonných jednotek, delší čekací doby, ale taktéž výdaje automobilek spjaté s inovacemi a novými jednotkami. V případě Dacie se bavíme o naftovém agregátu 1,5 dCi, jenž nově pořídíte s označením Blue dCi. Tato změna přichází z důvodu splnění přísnějších emisních norem, konkrétně nový motor 1,5 Blue dCi splňuje normu Euro 6DTemp. Kromě nižší spotřeby paliva a emisí vypouštěných do ovzduší, přináší také vyšší výkon a to přesně o pět koňských sil. Každopádně na stánku Dacie v Paříži byla představena podstatnější novinka. Tou jest nový zážehový motor 1,3 TCe, který nahrazuje starší dvanáctistovku známou z modelů Duster, Dokker a Lodgy. Nový motor se může pochlubit lehčí hliníkovou konstrukcí, inovací Bore Spray Coating (tato technologie povlaku vnitřku válců umožňuje dosáhnout prostřednictvím lepšího rozvodu tepla lepšího výkonu a zvýšeného pohodlí řízení.) Pro snížení emisí pevných částic obsahují nyní nové benzínové motory s přímým vstřikováním filtr pevných částic (FAP). Jednotka bude nabízena ve dvou výkonových variantách. Slabší nabídne výkon 130 koňských sil (96 kW) při 5000 ot/min. a maximálním točivém momentu 240 Nm při 1500 ot/min. Silnější varianta pak nabídne historicky nejvyšší výkon, kterým se vůz značky Dacia může pochlubit. Pod kapotou nejvýkonnějších Dacií tak bude pracovat jednotka s výkonem 150 koňských sil (110kW) při 5250 ot/min. a maximálním točivým momentem 250 Nm při 1600 ot/min. Jednotka bude dostupná jak pro pohon pouze přední nápravy, tak od půlky roku 2019 pro pohon všech čtyř kol. Oproti předešlé dvanáctistovce TCe se výkon navýšil o 25 koňských sil. Již teď se moc těšíme na jízdní projev nového motoru v nabídce značky Dacia.
Druhou novinkou, která se starala o zájem na stánku, je modernější a výkonnější multimediální systém Media Nav Evolution. Automobilka tak do konce roku 2018 vybaví všechny své vozy novým systémem, který přinese plynulejší, snazší a rychlejší navigační systém. Modernizace se dotkla i dotykových funkcí, jenž budou pohotovější. Zlepšení se dočká i rozlišení displeje pro přehlednější přístup k menu. Součástí jsou i nové funkce a to konkrétně Android Auto a Apple CarPlay , které umožní vytvoření nejvhodnějších aplikací smartphonů a přístup ke zprávám. Pozitivní zprávou je i fakt, že přes modernizaci a nabídku nových funkcí zůstane Media Nav za stejnou částku jako doposud.

Součástí výstavy značky Dacia na pařížském autosalonu bylo i představení limitovaných edicí pro model Sandero Stepway. Na základě hlasování fanoušků bude vybrána jedna výherní edice, která se v omezeném množství nabídne zákazníkům.
