
Modelová řada Logan/Sandero jsou již kousek od uvedení nové generace. Byť aktuální situace nehraje do karet žádnému odvětví automobilového průmyslu, novinka by měla být představena do konce tohoto roku. Úspěšná modelová řada Logan/Sandero a její deriváty v podobě prostornějšího kombi MCV a verze Stepway, v případě Sandera nastavili prodejní laťku hodně vysoko. Nová generace má tedy na co navazovat.
Již dříve jsme na FB stránky zveřejňovali špionážní snímky z testů právě nové generace modelů Logan a Sandero. Ze získaných fotografií je patrná řada změn, které mají pomoci k větší konkurenceschopnosti. Očekávat samozřejmě můžeme kompletně přepracovaný design přídě vozu s novými prvky identity značky Dacia. Něco málo měl naznačit i v Ženevě představený koncept Dacia Spring, který má naznačit nový směr automobilky a její vize do dalších let. Pro Sandero to tak například znamená, že se bude prezentovat užšími světlomety a podstatně agresivnějším předním nárazníkem. Spekuluje se i o možnosti zařazení LEDkových světlometů z dílny mateřského Renaultu. Konkrétně by se mělo jednat o systém LED Pure Vision, který by tak Sanderu pomohl jak po vzhledové stránce, tak především po stránce funkční. Ze snímků kamuflovaných vozů je patrná i přítomnost bezpečnostních klik dveří, které nahradí současné „plácačky“. Opět tento krok má pozitivní vliv na estetičnost a funkčnost, stejně tak jako nová a rozměrnější vnější zpětná zrcátka. Další novinkou je řešení dveří, které využívá klasické koncepce. V nové generaci se již tak nebudou dveře otevírat včetně plechu, jenž tvoří „A“ sloupek a část střechy. Otevírat se bude pouze skleněná část s užším rámem. Z bočního pohledu se touto změnou dospěje k elegantnějšímu vzhledu. Zároveň by mělo dojít ke zpevnění karoserie právě v oblasti „A“ sloupku. Počítat můžeme i se změnami za „B“ sloupkem, zde Sandero nabídne nové zakončení prosklené části. Na střeše si pak můžeme povšimnout nové „žraločí ploutvičky“ na příjem rádia. Pozornému oku neunikne ani nový tvar víčka nádrže. Na zádi je patrný nový tvar víka zavazadelníku, čímž se odhalují i nově tvarované zadní světlomety. Samozřejmostí budou i nové variace disků či barev laků karoserie.
V interiéru se očekává především zlepšení v oblasti vybraných materiálů, ergonomie a kvality zpracování. Ze špionážních fotografií je zřetelně vidět nová koncepce palubní desky, kde dominantou bude nový středový panel s vyvýšenou obrazovkou multimediálního systému. Ostatní prvky interiéru by se z velké části měly převzít z Dustera. Půjde především o použité materiály, řadicí páku, otočné ovladače klimatizace, výplně dveří či sedadla. Nová generace by s sebou měla přinést zlepšení voblasti bezpečnosti posádky, a to jak z pohledu pasivní ochrany, tak té aktivní. Novinka by tak měla nabídnout řadu nových asistenčních systémů.
Z pohledu techniky zatím nejsou známy žádné konkrétní specifikace. Paletu pohonných jednotek by měl tvořit základní atmosferický litr 1,0 SCe a turbodmychadlem přeplňovaný agregát 1,0 TCe. V případě dieselu by měla být k dispozici patnáctistovka Blue dCi. Zásadní novinkou by měl být fakt, že Sandero i Logan dostanou novou platformu CMF-B, již využívá současná generace modelu Clio. Důvodem je možnost na tuto platformu zapracovat komponenty související s vývojem emisních a bezpečnostních požadavků automobilového průmyslu.